Útleírások

Extrák

Vendégkönyv
 Képtár

Egy weboldal volt és leendő utazóknak, barátoknak és rokonoknak, kultúrák és borok nyomában.

Mert utazni kell!
És ha éppen nem utazunk, akkor bontsunk egy palack bort!
Mert a bor is utazás. Utazás egy országban, egy borvidéken, egy borászatban, egy dűlőben. Utazás egy szőlőfajta körül, egy hordó körül (ha éppen nem tartály), amiben van üzlet, de legtöbbször élet, hitvallás és szeretni való emberek!

Legújabb útleírás :

BALKÁNI AUTÓS KALANDOZÁSOK

Már elég régóta tervezem, hogy egyszer útba kellene ejteni a híres Rilai kolostort, illetve néhány bolgár borvidéket. Ezeket repülővel és bérautóval is meg lehet szervezni, de valahogy sosem élvezett prioritást. A Google Maps elé ülve nem tűnt lehetetlennek a saját autós túra, így tervezgetni kezdtünk. Rilához elég közel van Melnik festői városa és borvidéke, ami viszont szinte szomszédos az észak-görög határral. Így végül a Napospart helyett Görögország Trákiai tengerpartjának Maronia régiója lett a végcél.
A három (8-12 éves) gyerekkel autózva azért 8-10 óránál nem terveztem hosszabb utat, így egyértelmű volt, hogy megállókat kell betervezni a tengerpart eléréséig. És ezek egyúttal a természeti és történelmi programot fogják jelenteni.
Az első kaland vége az lett, hogy 2019-ben is neki vágtunk. Folytatás->

Legújabb kóstolásokból:

PORTUGÁL BORTÚRA: A VÖRÖS KUTYA NYOMÁBAN

"Borkollégiumos csapatunk már tavaly elhatározta, hogy idén tavasszal Portugáliát vesszük célba. A kötelező (de felületes) Portói és Madeira ismereteken túl, csak a számtalan furcsa nevű fajtáról volt némi ismeretünk. Többek között sejtelmünk sem volt, hogy mi fán terem a címben is szereplő Vörös Kutya, azaz a Tinto Cao nevű vörös fajta és a többi közel 280 autentikus helyi és/vagy ibér szőlő.
Indulás előtt így komoly előtanulmányokat folytattunk. Jelen írásom erre és utazási élményeinkre épül, kiegészítve Bálint Laci borakadémikus barátom leírásaival is."
Folytatás->

Fotógaléria
Válogatott képeim

Mi végre ez az oldal? - kérdezhetik sokan.

Nos barátok, és rokonok kérik számon rajtunk az utazások képeit. Nekik szól.
És mi történt egy utazás során? Néhány évvel később elmosódnak a tények. Ezért leírtuk. Tehát magunknak is szól.
Kevés útikönyv képes visszaadni mi is vár ránk, mire készüljünk, mit ne hagyjunk ki egy adott helyen. Sokat köszönhetünk mások lelkes leírásainak, így gondoltuk megosztjuk saját tapasztalatunkat is. Tehát Önnek szól, kedves Látogató, aki most olvassa ezen sorokat!
Igyekszem a legpontosabb leírásokat adni, de az idők változnak, így kérem mindenki körültekintően szerezze be az indulás előtt a szükséges és aktuális információkat.

És mi ez a borkóstolás jegyzetek?

Ez egy rögeszme. Az enyém :-). 1995-ben kezdődött. Vagy inkább Tokajban, biológus tanár nagyapám szőlőjében. Ahol a szomszéd Miklós bácsi minden nyári szünetben adott egy korty aszút, naponta. Persze titokban, és már voltam vagy 12 éves. Aztán voltam egyetemista, és közben megéltük a rendszerváltást. Így lett Hubi-ból, Jim Beam. Ráadásul kólával. És néha a kólába vörös bor is került. Spatburgunder, vagy Medoc Noir. Félédes persze. Majd az ébredő nosztalgia a régi tokaji borok után, és végül az 1995-ös Borfesztivál, ami még a Vörösmarty téren ért. Itt beleszerettem egy 1993-as egri Cabernet Sauvignonba. Ugyanis határozottan málnaszörp illata volt! Azt hiszem sorsdöntő év volt. Iható a száraz vörös is! No meg ekkor született első gyermekem.

Később többen lettünk, és 2000 óta már vagyunk vagy húszan, akik rendszeresen kóstolunk. Leírásaimat, csak 2006 óta írom. Excelben kezdtem, és 2007 telén döntöttem úgy, ha már írom, megosztom. Kíváncsi voltam, hogy több éves távlatból honnan és hová fejlődik egy borász, egy borvidék, vagy egy fajta. És én is, hiszen néha pirongtató elolvasni 2 évvel ezelőtti jegyzeteimet.
Közben 2007-ben elvégeztem a Borkollégium két WSET képzését és ott ragadtam egy lelkes csapattal, akikkel még rögeszmésebben kóstolunk és járjuk a világot. 3. gyermekem születése után már 2009 óta nincs időm egy-egy tételről írni, de a komolyabb kóstolásokat, vagy bortúrákat igyekszem rögzíteni.

Jó utat és egészségetekre!