Útleírások

Balkáni kalandozások
Egyiptom - Sátorral a Fehér Sivatagban
1.-2.nap: Kairó
3.nap: Úton a Bahariyya oázisba
4.nap: Bahariyya - Fehér Sivatag
5.-6.nap: Fehér Sivatag - Kairó
7.nap: Memphis, Szakkara
8.-11.nap: Dahab

Vendégkönyv
 Képtár

1.-2. nap: Kairó

1. nap: Megérkezés
Délelőtt egy bérelt busszal elmentünk Bécsbe, majd onnan felszállás 16.15-kor Kairóba. Kb. 3 óra repülés után estére értünk be szállodánkba az Oasis Hotelbe (Alex Desert Rd | Pyramids, Cairo 12556, Egypt).

Az itthoni elég csípős télvégi estéket itt langyos, egy dzsekis időjárás váltotta fel. A gyerekek rácsodálkoztak a szálloda szinte trópusi kertjére és a virágágyásokra. Méteres muskátlik ontották számukra ismerős virágaikat.

Az első kaland tulajdonképpen itt kezdődött. Indulás előtti napon Panni lányom belázasodott. Gondoltuk valami futó két napos dolog, vagy az izgalom okozza, így nem mondtuk le az indulást. Panni is nagyon aggódott, nehogy őt otthon hagyjuk. A szállóba érve azonban már alaposan lázas volt. Már jártam Kairóban, így eleve úgy is terveztem, hogy a szállóban maradok vele az első nap és jól meggyógyulunk!

2. nap: Kairó városnézés

A csapat többi tagja reggeli után városnézésre ment (Gizai piramisok, Szfinx és Völgytemplom, Papírusz Intézet, Egyiptomi Múzeumban, Khan el Khalili bazár).

Mi eközben Pannival jót pihentünk, sokáig aludtunk, majd a szikrázó napsütésben a szálló medencéje köré telepedtünk. Panni egyre jobban volt. Imádta a ragyogó parkot, még a vízbe is bemerészkedett. Élvezettel szürcsölte az eper turmixot és ette délben a kedvenc klub szendvicset.

A többiek csak késő estére érkeztek meg, tele élményekkel, amit hangosan-zajosan adtak elő. Dani lelkesen mutatta a bazárban zsákmányolt ezüst ékszereket, még a húgának is hozott. Kiderült, hogy Zsuzsa ismerte az utat egy kopt kereskedőhöz, ahol zsákszámra állnak a régi arab és újabb ezüst cuccok, ahol nagyon szép darabokat lehet fillérekért találni. Mindenkiből előtört a kincsvadász ösztön.
Mosolyogva mesélték, hogy első élményként Danit a piramisoknál megragadta egy fogatlan arab, fejkendőt csavart rá és csak megfelelő baksis ellenében, egy közös fotóval hagyta "kiváltani" :-).

(Apropó baksis: fogadjuk el, hogy az arab kultúra szerves és nem csak a turistáknak kijáró része a borravaló. Korábban is láttam, hogy arab kísérőink is számtalan esetben adnak mindenkinek, minden apró cselekedetért. Legyen az köszönés a bejárati ajtónál, a csap kinyitása a mosdóban, néhány szó a romok környékén azok történelméről. Az országban nagy a munkanélküliség, hatalmasak a társadalmi szakadékok, így a "szociális háló" része a baksis is.)

Vacsora után Panna annyira jól volt, hogy még a játszótérre is elment a többiekkel. Izgalommal telve feküdtünk le, tudtuk másnap reggel 6-kor kelünk és indulás a sivatagba!