Útleírások

Történelmi áttekintés
Baliról általában
1-2.nap: Megérkezés Hong Kongba
3. nap: Hong Kong
4. nap: Megérkezés Balira
5. nap: Java - Yogyakarta
6. nap: Java - Prambanan és utazás Bromóba
7. nap: Java - Bromo vulkántúra
8-14.nap: Bali

Vendégkönyv
 Képtár

Február 9.-15.: Bali

Utolsó hetünket Balin töltöttük.
Szállónk - a Mélia Bali - standard szobáját (ami itt Superior névben fut) 4*+ kategóriának minősítem. Míg a szálló maga, szolgáltatásai, a díjnyertes trópusi parkja és a tengerpart egyértelműen 5*. Árérték arányban is örömmel jönnénk vissza. És mindezt úgy mondom, hogy párom munkája okán részt vettem egy szállodai bemutató napon, így van összehasonlítási alapom.
Fotógaléria: Hotel Mélia Bali

3 egy napos és egy délutáni kirándulást terveztem bele a programba, de most először túllőttem a célon és kevés időt hagytam a pihenésre. Végül összesen 2 napot pihentünk a parton, ahol a kádmeleg vízben senki sem fázott :).

Balin már többször járt "utazóktól" hallottam, hogy itt minden megnézhető 1 nap alatt. Aki ezt mondja, nyilván nem ismeri a szigetet, max. a tengerpartját és Kuta bevásárló utcáit.

Kirándulásaink alatt a tervezett dolgok felét, a lehetséges dolgok tizedét néztük meg. Eleve kihagytuk a sziget északi és nyugati részeit, valamint az Agung vulkán mögötti keleti területeket. Kimaradtak a természeti túrák, nem mentünk át Lombokra, nem csináltunk szigettúrákat sem. Szóval ide is van miért visszajönni!

Magyar utazók internetes ajánlása alapján előre kapcsolatba léptem és megalkudtam Ketut barátunkkal, aki kirándulásaink alatt 6 személyes (de inkább 4 személynek kényelmes) járművével vitt bennünket bárhová. Díja napi 65 Usd (korlátlan km, reggel 9-19 között). Díja a helyi ajánlott taxi tarifákkal (kb. 70Usd) azonos, de aki nem akar biztosra menni, az meg fog tudni alkudni előző este - másnapra még munkanélküli taxisokkal - akár 35-50 Usd között is. Mi nem bántuk meg, hogy Ketut-tot választottuk. Kedves, csendes, megbízható, segítőkész, és jól beszél angolul. Aki szakadó esőben esernyővel jön elénk, hogy minél kevesebbet ázzunk. 2 kis gyermekét iskolázza, ami itt nagy szó, az erre valót keresi meg ezzel a munkájával.